< בחזרה לכל הכתובת

תכנון מול ביצוע – כל הדרך לתוצאה מושלמת

 

בשנים האחרונות רבים בוחרים לעזוב את הדירות במגדלים הגבוהים במרכז הארץ ולהגשים חלום –  בניית בית צמוד קרקע.

מדובר בצעד מהחשובים והמשמעותיים בחיים היות והוא בעל אפקטים רבים ארוכי טווח שיהיו אחראים בעתיד על אורך החיים כולו כמו למשל המשמעות הכלכלית שמשפיעה על כל בני המשפחה.

לאורך התהליך הארוך והלא פשוט שמתחיל בקניית הקרקע וממשיך בהכנתו ובבירוקרטיה שמסביב, בעלי הנכס צריכים לקבל החלטות משמעותיות שבעתיד הקרוב והרחוק, יכולות לעלות להם הרבה כסף וזמן.

אז מהם השלבים והפרטים שחשוב לשים לב אליהם בכל שלב, מהתכנון ועד לקבלת המפתח?

 

 

תכנון ללא הקלות 

הרבה לפני שלב האלומיניום בפרויקט, תהליך הרישוי והבניה הוא ארוך ומורכב ולכן חשוב לשכור את שירותיהם המקצועיים של כל הנוגעים בו ; מודד מוסמך לצורך בדיקה של המגרש והבנה מה אפשרי בהתאם לשטח. מנהל פרויקט/ מפקח, שמכיר את התחום וידע לתת מענה ולנהל את הפרויקט. אדריכל ומתכנן, שתתחברו אליו והבחירה בו תקל עליכם ותהפוך את כל התהליך לחוויה מחושבת, נכונה וקלילה וכמובן, ספקים מובילים, בעלי ניסיון מוכח בתחום שידעו להקשיב לכם ולתת לכם מענה מדויק.

 

 

תקציב ויעד 

לצד הרצון לתכנן בית כמו שרואים בסרטים, צריך לזכור שיש תקציב ולעמוד בו ככל הניתן. ההמלצה הטובה ביותר היא לבצע תעדוף ולבנות סדרי עדיפויות כך תדעו איפה נכון להשקיע את הכסף או איפה מותר לחרוג טיפה מהתקציב ולהבין מה הדברים שחשובים לכם באמת. נקודה חשובה היא שצריך לזכור שברגע שהבית בנוי, הבסיס והתשתיות בנויות גם כן. קשה מאוד לשנות ולתקן וסביר להניח שמה שלא עשיתם בשלב הבנייה, לא תעשו לעולם.

 

 

חשבו לטווח הרחוק

חשבו עם הספקים שבחרתם על התוכניות העתידיות שלכם ועל התשתיות הנדרשות לשם כך. לדוגמא בבית עם תריסים חשמליים וארגזים נסתרים, יש הכנות ספציפיות שלא יהיו בבתים מסוג אחר. בנוסף, קחו בחשבון את הנפשות שאתכם בבית ; אם בבית ילדים קטנים, חשבו קדימה 10-15 שנה ותבינו איך להוציא את המקסימום מהשטח הבנוי וגם במקרה הזה ליצור הכנות. כך למשל, אם מתכננים חדר שבשנים הראשונות לא יהיה לו שימוש ספציפי, מומלץ מאוד לבצע תשתיות פתחים וחשמל לטובת השימוש העתידי שלו.

 

הפתחים והליווי הנכון 

הפתחים מהווים אלמנט חשוב ומהותי בפרט בבתים פרטיים. מערכות האלומיניום נחשבות להוצאה השנייה בגודלה בתחום הבניה. קבלו החלטה משותפת ומושכלת עם איש האלומיניום שלכם ועם האדריכל, על סוג המערכות שתרצו עבור הפתחים. את ההחלטה צריך לקבל כחודשיים לפני העלייה לקרקע ותחילת בניית השלד. לא מעט בעלי נכסים אינם מודעים לסדר הפעולות בבנייה ומגיעים לבחור את המערכות כשהשלד כבר עומד והדבר יוצר עבורם בעיות רבות. קחו לתשומת ליבכם – לכל מערכת אלומיניום מפרט טכני שונה שבהמשך משפיע אחרת על המידות ועוביי הקירות הנדרשים. היבטים כמו הצללות, כנפיים לפתיחה, או סוג המערכת, חייבים להילקח בחשבון כדי למנוע מצב בו לא יהיו הרבה אופציות, מה שמוביל לא פעם לאכזבה ולהוצאות נוספות.

 

אם יש ספק, אין ספק

יחד עם האדריכל או המעצב המלווה, נבחרים חומרי הגלם והספקים שלהם. בחרו את האלמנטים שיהוו את הבסיס של הבית בשלב כמה שיותר מוקדם, כבר בתחילת תהליך הבנייה היות והם ישפיעו על הסגנון, העיצוב והשימוש היום יומי. קבלו הצעות מחיר ותחליטו איפה להשקיע את הכסף אבל מנגד אל תתפתו לאלו שמציעים את המחיר הזול ביותר.

 

בפרויקטים מורכבים ורחבי היקף שכאלה מומלץ בחום לעשות עבודת שטח עמוקה. בחרו בעל מקצוע שקיבלתם עליו המלצות חמות וכנות, ותרגישו חופשי לבקש לראות עבודות, תבררו עליו לעומק ותדעו שעשיתם את הבחירה הנכונה גם אם הוא לא מבין ההצעות הזולות שקיבלתם.

 

מזמינים אתכם להכיר את השותפים הרבים איתם אנחנו עובדים – > לחצו כאן למעבר

 

כמו כן, מוזמנים להגיע לפגישת ייעוץ ללא התחייבות באולם התצוגה של א.ש. אלומיניום ברח' היצירה 14 אור יהודה, לתיאום פגישה וקבלת הצעת מחיר חייגו אלינו 03-5337799 .